woensdag 18 november 2009

leermiddelen top 10

Ik zou graag een site of een overzichtspagina willen maken van alle goede leermiddelen op het gebied van land- en watermanagement, bedoeld voor het beroepsonderwijs en voor professionals. Mijn ideaalbeeld is voorlopig een site zoals:

http://www.cinema.nl/
Hier staan rechtsonder elke week een top 10 met de meest aanbevolen films en DVD's. Ik ben benieuwd of zoiets ook voor mijn leermiddelen te realiseren is. Ik hoop dat vakgenoten hier regelmatig gaan kijken, om het dan met hun leerlingen te gebruiken. Verder hoop ik dat deze gebruikers me dan steeds nieuwe leermiddelen gaan tippen, die ik dan weer via de lijstjes verder kan verspreiden.

Ik pak wekelijks een thema, bijvoorbeeld water, beplantingen, rioleringen, verhardingen, etc., en geef dan mijn top 10 van meest aanbevolen leermiddelen, zowel binnen als buiten de ECC (de leermiddelenbank van het ontwikkelcentrum, zie http://www2.ontwikkelcentrum.nl/).

Ik begin met het thema water. Hierbij de eerste genomineerden voor de top 10 van 2009; als het goed is zijn deze sites voor iedereen ook buiten het beroepsonderwijs te bereiken:

De lijst staat nu nog in een vrij willekeurige volgorde. Wellicht komt hier binnenkort met jullie hulp een bijgewerkte leermiddelen top 10 te staan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten